2014. aug 10.

ART AKTÍV SZABADISKOLA 6. nap 2014. június 23.

írta: Vitko
ART AKTÍV SZABADISKOLA  6. nap 2014. június 23.

NAPFÉNYNAP

Üvegfestés, mintázás, akril kép festése

6 kicsi.jpg

A hetet újraindítottuk, egy udvari beszélgetéssel, játékkal.

  • A legnagyobbak egész nap  a pénteken kapott feladattal dolgoztak. A hétvégén alaklom volt átgondolni az elkezdett munkákat. Volt olyan fiatal, aki új képbe kezdett, vagy idézet, vagy saját belső világa szerint. Öröm volt nézni Őket, ahogyan a képekbe feledkezve dolgoztak, volt olyan, aki ontotta a képeket egymás után ilyen nagy felületben. Szükséges volt számukra újabb és újabb kartonokat hozni, hogy feshessnek. Volt, aki lassabban, elgondolkodva alkotott. A nap folyamán folyamatosan beszélgettünk velük, de igyekeztünk meghagyni mindenki saját elképzelését, „stílusát”, működési módját.
  • Ezen a napon sort kerítettünk arra is, hogy baji Zoltán performer tetőtérben nyílt kiállítását megtekintsük, beszéljünk róla. A Tetőtér Galériánkban 23-tól Baji Miklós Zoltán performer tárlata volt látható, ezt a legnagyobbakkal néztük meg,  jó alkalom volt arra, hogy a látogatás előtt beszéljünk a performanszról is.

 

9- 10-ig

  • A két „kisebb” csoport az első és második műhelyszobában kezdte a munkát. Elmeséltük a gyerekeknek, a következő napi feladatot, amely a kedvenc állat, ill. élőlény ábrázolása volt.  Kértük Őket, hogy tervezéskor vegyék figyelembe, hogy, az élőlény levegőre szilárduló gyurma, az ábrázolt környezet befőttes üveg, így mikor készen lesz mindkettő, belehelyezhető a környezetébe az élőlény. Arra kértük őket, hogy gondolják végig  az állat kinézetét, testfelépítését, mintázatát, színét is, valamint ábrázolják, azt is külön, hogy milyen környezetben él. Először tervet készítettek,  az ábrázolásnak megfelelően, az élőlényhez egy kisebb,  környezethez egy hosszabb ( az üveg palástját jelképező) papírlapon. 

10.30-12-ig

  • A tervezés után, jöhetett a megvalósítás, volt, aki a mintázással kezdte, volt, aki az üveg kontúrozásával. Az üveg kontúr festés száradása után , a színekkel való kitöltés következett. Ez  arra serkentette a gyerekeket, hogy figyeljenek oda  az üvegfesték viselkedésére, hogy hogyan tartsák az üveget, ezt a domború felületet.  A figurák kifestésére egy kicsit még várni kellett, de művek elkészülte után, az ablakba tettük őket, és mikor átragyogott rajtuk a nap, már látszott, milyen szép, kedves munkák születtek.

13-16 óráig (szünettel)

Délután az általános iskolások a legkedvesebb állatukat témájának feldolgozását folytatták, akril festékkel, kartonlapra. Ehhez készítettek vázlatot, majd szétszóródva, kedvük szerint a teremben, vagy az udvaron dolgoztak tovább.

Szólj hozzá

nyár illusztráció festés képalkotás alkotótábor üvegfestés mintázás szabadiskola festészeti technikák akril festés vers illusztráció